niedziela, marca 03, 2013

SPROSTOWANIE

Zadzwonił do mnie ktoś spoza Pomorza z pytaniem o szczegóły projektu który opisałem w poprzednim poście … szukał w internecie ale nic nie znalazł... Zakładałem że nikt nie uwierzy w opisaną sytuację ...
Powiedzmy zatem że opisałem hipotetyczny dobry sen … nie tylko mój.
Prostując - wszystkie opisane sytuacje i występujące w nich osoby są fikcyjne.

Żuraw nr 53 jest 6 usuniętym urządzeniem wchodzącym w skład dawnej Stoczni Gdańskiej na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Na początku 2011 roku było ich w sumie 29, dziś istnieją 23.
Pięć żurawi zostało zezłomowanych jeden trafił do Gdyni i nadal pracuje w prywatnej Stoczni Crist.
Ostatnie złomowanie różni się od wcześniejszych tym że decyzja o usunięciu urządzenia została ogłoszona publicznie wcześniej przez jego właściciela / firma Drewnica podała tą informację pod koniec listopada 2012 roku/, oraz tym że na terenach postoczniowych istnieją jeszcze trzy bardzo podobne urządzenia / z czego dwa nadal pracują /. Wcześniejsze złomowania niestety dotknęły pojedynczych wyjątkowych egzemplarzy nie mających swoich bliźniaków / z wyjątkiem żurawia KONE nr 66/.
Specyfikacja urządzenia;
nr boczny;53, producent; Veb Kranbau Eberswalde, rok produkcji; 1960, udźwig; 10 ton, wysokość 59,5 m, wysokość podnoszenia 40m, rozstaw szyn; 10,5m, masa 304 tony, lokalizacja; Pirs wyposażeniowy, żuraw w ostatnich latach nie pracował z powodu złego stanu technicznego.